Activiteiten | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Basistraining taalvrijwilliger

Er is een grote groep volwassenen, die onvoldoende zelfredzaam is, om mee te kunnen doen in onze samenleving. Daardoor laten we als maatschappij veel talent liggen. Het ontbreekt hen aan voldoende basisvaardigheden.

Dat is jammer. Het Taalpunt is een plek waar volwassenen hun basisvaardigheden kunnen verbeteren. Vaardigheden die gericht zijn op het dagelijks functioneren. En jij kunt je steentje bijdragen!

Vind je het leuk om wekelijks volwassenen te ondersteunen bij basisvaardigheden zoals lezen, schrijven, rekenen of omgaan met computer? Of wil je liever anderstaligen helpen met hun spreekvaardigheid? Dat kan in een groep(je) of in een 1 op 1 situatie.

Wat ga je leren

In de basistraining krijg je informatie over de doelgroep en hoe volwassenen leren. Je oefent bijvoorbeeld met het voorbereiden van een bijeenkomst voor de deelnemer(s). Ook maak je kennis met geschikt lesmateriaal en een startpakket. Uiteraard is er ook ruimte om met andere vrijwilligers ervaringen/vragen uit te wisselen.

Waar en wanneer

Wil je graag vrijwilliger worden bij het taalpunt? Neem contact op met Sabine voor de eerst volgende training.

Sabine Sijbom

taalpunt@bibliotheekdalfsen.nl

Telefoon: 06-33834681

Inschrijven is niet (meer) mogelijk